Za otce zážitkového učení o přírodě je považován
americký přírodovědec a pedagog Joseph Bharat Cornell z Kalifornie, který v
60. letech 20. století vyvinul systém tzv. plynulého učení (flow learning).
Z USA
se učení Josepha Bharata Cornella dále rozšířilo do Evropy, první zemí bylo
Švýcarsko, které si vytvořilo svojí vlastní koncepci jeho myšlenky, lesníci ve Švýcarsku položili základy lesní pedagogiky. Švýcarským
vzorem se nejprve inspirovalo Německo a posléze Rakousko, odkud se v roce
2001 dostává lesní pedagogika do Čech. Rakousko má lesní pedagogiku zakotvenou v zákoně, kdy každé dítě během své školní docházky musí absolvovat alespoň jednu akci lesní pedagogiky. Lesní
pedagogika se dnes realizuje v těchto zemích: Albánie, Belgie, Bulharsko,
Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Itálie, Kypr,
Litva, Lucembursko, Maďarsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovensko,
Slovinsko, Spolková republika Německo, Srbsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká
Británie.